Haaga-Helian tekoälylaboratorio kehittää myyntityötä

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu ottaa askeleen kohti myynnin tulevaisuutta avaamalla tänään Euroopan ensimmäisen tekoälyyn ja biometriikkaan keskittyneen myynnin huippulaboratorio SalesLabin.  Kyseessä on aivan uudenlainen tapa tutkia ja kehittää monikanavaista myyntiä, asiakaskohtaamisia sekä vuorovaikutusta.

Haaga-Helian uusi SalesLab sijoittuu Helsinkiin ammattikorkeakoulun Pasilan kampukselle. Vastaavanlainen tunteiden merkitykseen vuorovaikutustilanteissa erikoistunut Lab on maailman parhaimpien yliopistojen joukkoon kuuluvissa Harvardin yliopistossa ja Massachusetts Institute of Technologyssä.

SalesLabin takana on pitkä yhteinen tuotekehitys Suomessa toimivien yritysten kanssa. Mukana kehitystyössä ovat olleet muun muassa Kone, Elisa, Canon ja Salesforce. Investointi huippulaboratorioon on ollut yksi Haaga-Helian tämän vuoden suurimmista.

”Haaga-Helia on myynnin johtavana korkeakouluna Suomessa ottanut ison askeleen myynnin tulevaisuuteen perustamalla SalesLabin, jonka avulla myyjä pääsee selville siitä, mitä asiakas oikeasti ajattelee”, sanoo Haaga-Helia ammattikorkeakoulun rehtori Teemu Kokko.

SalesLab hyödyntää laboratorionvetäjän Heidi Kockin mukaan tekniikkaa, jonka avulla kasvojen ilmeistä, eleistä ja pään liikkeistä teemme luotettavia päätelmiä asiakkaan tunnereaktioista. Tiedon avulla myyjä pystyy hänen mukaansa kehittämään omia vuorovaikutustaitojaan ja tarjoamaan entistä paremman asiakaskokemuksen.

Kuvat: Haaga-Helia ammattikorkeakoulu