Messut hakee hackaamalla uusia digi-ideoita

Helsingin messukeskus hakee uusia digi-ideoita nuorilta digikehittäjiltä. Yritys järjestää enimmäisen hackathon-kehittäjätilaisuuden elokuussa Assembly-tapahtuman yhteydessä. Ideana on katsoa messuja  uusista kulmista.

Tulevan Hackathonin toivotaan olevan tiivissykkeinen tapahtuma, jossa haetaan teknisiä ratkaisuja messuamisen digitarpeisiin – tai mikä vielä parempaa, ratkaisuja tarpeisiin, joita ei ilman hackathonia ehkä edes tunnistettaisi.

’’Suomessa on yksi maailman johtavista start up -ekosysteemeistä, ja suuryritykset hyödyntävät sitä aivan liian vähän ’’, sanoo tapahtumaa ohjaava Partner Antti Rantanen Avanto Venturesista.

Messukeskus on avannut vuoden kuluessa asiakkailleen uusia digipalveluja, joista esimerkiksi mobiilisovelluksen on ladannut kännykkäänsä jo14 000 käyttäjää.

”Uudet digipalvelut yhdistävät aidot ja digitaaliset kohtaamiset”, sanoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja ja #messuhack-tapahtuman ideoija Maria Mroue.

Kuluvana keväänä Messukeskus uudisti verkkosivunsa, ja viimeisimpänä avattiin huhtikuussa uusi mobiiliajan asiointipalvelu yritysasiakkaille.

Myös messujen lipunmyynti on siirtynyt nettiin. Kevään 2016 messulipuista myytiin verkossa jo 30 prosenttia, kun vastaava luku edellisvuonna oli 23 prosenttia.

Pasilassa toimiva Messukeskus on kohentanut myös messuilla osallistuvien yritysten ja käyttäjien tietoliikenneyhteyksiä ja ulottanut langattoman verkon kattamaan kaikki Messukeskuksen tilat.

LUE – UUTTA – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA

Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille -Lue ilmaiseksi verkossa!

https://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/1_2016