Hauska tekoälyidea toi palkinnon

Suomen messut sai uuden spurtin digipalvelujensa kehittämiseen ensimmäisestä hackathonistaan. Voittajaksi valittiin tamperelainen Culinarin, jonka idea tuo tekoälyn hauskalla tavalla messukävijän oppaaksi.

Culinar vei Suomen messujen #messuhackin voiton ja 3000 euron palkintopotin hack-hengessä tehdyllä idealla, jossa on aineksia asiakaskokemuksen parantamiseen suurillekin kävijämassoille.

Culinarin CEO Reetu Kainulainen (kuvassa) pitchasi parhaan idean ja voitti 3000 euroa. Kyse oli tekoälyä hyödyntävästä Messumaija-palvelusovelluksesta.

’’Culinarin idea osoittaa hyvää asiakasymmärrystä ja aktivoi asiakkaitamme auttaen heitä nokkelalla ja henkilökohtaisella tavalla saamaan messuista irti enemmän’’, sanoi Messukeskuksen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.

”Culinarin konsepti ei todellakaan ollut #messuhackin triviaalein keissi, itse asiassa tässä on suurin mahdollisuus epäonnistua, mutta sopivasti rajaamalla ja eri teknologioita ja ihmisaivoja siitä voi tulla todella hyvä”, arvioi raadin robotti-yrittäjä Jufo Peltomaa.

Sunnuntaina päättynyttä #messuhackia ohjasi startup-konsultointiin erikoistunut Avanto Ventures. Tapahtumaan osallistui Culinarin ohella seitsemän muuta startup-tiimiä: Mobedig, Urban Jungle Studios, Lentävä Liitutaulu, Observis, Aarium, Spottio ja Finternet.

messuhackwwwB
Tapahtumassa kehitetyt ideat seuloi raati, jossa olivat mukana Suomen messujen toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen (kuvassa vas.), markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, Fazerin konsernijohtaja Christoph Vitzthum, sijoittaja Leena Niemistö ja robottimies Jufo Peltomaa. Keskellä voittaja Reetu Kainulainen. Kuva: Messukeskus Helsinki.

 

LISÄÄ: Kuvia messujen hack-tapahtumasta (LINKKI). Näinkö lisätyn todellisuuden AR- ja muut virtuaalitekniikat muuttavat messuja (LINKKI).

LUE – UUTTA  – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA

Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille – Lue ilmaiseksi verkossa!

http://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/1_2016?e=19307983/35580639