Uusi brändiprofessuuri tuo apua teknologiayrityksille

Oulun yliopisto on päättänyt uudenlaisen brändiprofessuurin perustamisesta ja varmistanut tähän liittyvän rahoituksen viisivuotiskaudelle 2019–2024. Professuuri vahvistaa yliopiston yritysten brändeihin ja brändijohtamiseen liittyvää osaamista esimerkiksi teknologiayrityksiä varten.

Uuden brändiprofessuurin perustamisen tavoitteena on edistää Suomen kilpailukykyä ja yritysten menestymisen mahdollisuuksia. Professuuri on tässä vaiheessa ainut laatuaan Suomessa. Professuurin keskeiseksi painopisteeksi on määritelty koulutuksen ja tutkimuksen sekä yritysmaailman välisen kytköksen vahvistaminen.

”Brändiprofessuuri täydentää hyvin Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun nykyistä opetustarjontaa ja sopii tutkimusprofiiliimme. Toivottavasti professuuri mahdollistaa myös syvemmän kansainvälisen tieteellisen yhteistyön”, Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun dekaani Mikko Puhakka toteaa.

Nyt perustettava professuuri tukee ja vakiinnuttaa Oulun yliopiston kauppakorkeakoulussa jo tehtävää bränditutkimusta. Tutkimus on keskittynyt alueen tarpeet huomioiden pk-yritysten brändäyksen haasteisiin erityisesti teknologiayrityksissä.

Uuden tehtävän täyttö on jo käynnistetty, ja haku suunnataan kotimaan lisäksi kansainväliselle tiedeyhteisölle. Professuurin perustamiseen tarvittava rahoitus saadaan Oulun yliopiston kauppatieteelliselle koulutusalalle ja suoraan professuuriin kohdennetuista lahjoitusvaroista.

Kuvituskuva: Shutterstock

Tärkeimmät teknologiauutiset kätevästi myös uutiskirjeenä! Tilaa (LINKKI)

LUE – UUTTA – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA

Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille – Lue ilmaiseksi verkosta!