Älykärryyn kännykän ostostiedot

Kesko hakee uutta otetta kauppatapahtuman digitalointiin ottamalla käyttöön suomalaisen Smartcart-yhtiön näyttöruudulla varustetut ostokärryt.  Langattomiin älykärryihin voi ladata kännykästään K-Ruoka-mobiilisovelluksen ostoslistat.

Kesko uskoo, että kun K-Ruoka-sovellus yhdistetään Smartcart-teknologiaan, voi ostokokemuksen yhä paremmin räätälöidä yksittäisen asiakkaan tarpeiden mukaan.

Smartcartin älykärryjä käytetään jo nyt kymmenissä K-ruokakaupoissa. Tähän asti ne ovat tarjonneet asiakkaalle muun muassa reseptivalikoiman, navigoinnin, tuotetietoja ja tarjouksia. Älykärry myös opastaa nopeimman tien kassalle.

”K-ryhmän tavoitteena on edistää yrityksen digitaalista kokeilukulttuuria asiakaskokemuksen parantamiseksi. Älykärryjen kehittäminen sopii hyvin tähän tavoitteeseen”, sanoo K-ryhmän kehityspäällikkö Hanna Heinänen.

K-Ruoka-sovelluksen on ladannut kännykkäänsä lähes miljoona suomalaista. Vantaalaisen Smartcartin älykärryjä on yli 50 suomalaisessa K-Ruokakaupassa, ja yrityksen tavoite on saavuttaa 150 kauppaa kuluvan vuoden aikana.

Kuva: Smartcart

LISÄÄ: Smartcart ja muut digitrendit kaupoissa.  (LINKKI, Youtube-videoita)