Pakettiautomaateista tulikin kasvualue

Perinteinen postitilaaminen on kokenut uuden renesanssin nettikaupana myötä. Ja samalla pakettien jakelu on saamassa uusia muotoja pakettiautomaattien myötä. Pikapakettitoimijoiden ja postin lisäksi ruotsalainen startup-yritys aikoo tuoda Suomeen uudenlaiset pienikokoiset Budbee Box-automatit ja nettipalvelut.  

Budbee Box -automaatit lupaavat yhdistää kotiinkuljetukset ja pakettiautomaatit saumattomaksi kokonaisuudeksi, joiden avulla asiakas voi seurata paketin matkaa ja vaihtaa paketin toimitustapaa joustavasti jopa vuorokautta ennen saapumista.

Jos asiakas on valinnut aiemmin toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, hän voi vaihtaa tämän pakettiautomaattiin – ja päinvastoin. Ratkaisu on jo käytössä Ruotsissa, Tanskassa ja Alankomaissa.

Budbee on allekirjoittanut jo sopimuksen Suomessa 121 toimipisteen kanssa pienikokoisista Budbee Box -pakettiautomaateista. Nykyisiä pakettiautomaatteja löytyy jo yli sadasta HOK-Elannon, Lidl Suomen ja R-kioskin toimipisteestä.

Budbeen kasvu on ollut jo aiemminkin nopeaa ja yritys tavoittaakin tällä hetkellä jo yli kolmanneksen suomalaisista. Yrityksen mukaan kasvun takana on yrityksen teknologinen innovaatio, jonka avulla yritys pystyy järjestämään verkkokauppatoimitukset suomalaisten kotioville äärimmäisen asiakaslähtöisesti.

Yritys toimii Suomessa jo pääkaupunkiseudun lisäksi Tampereella, Turussa, Oulussa, Lahdessa ja Jyväskylässä, ja sitä käyttävät muun muassa Yliopiston Apteekki, Sportamore, Musti ja Mirri, Asos, XXL, Lindex, Stadium sekä Ruohonjuuri.