Suomalaistrukin ohjaus reagoi nopeasti ajotapaan

Mitsubishi-konserniin nykyisin kuuluva Rocla on esitellyt PLS-matalakeräilijät, jonka ohjausjärjestelmä reagoi nopeasti ja tarkasti kuljettajan ajotapaan ja ajonopeuteen. Älykäs kaarrehidastus säätää automaattisesti ohjauksen herkkyyttä ja kaarrenopeutta.

Roclan uuden PLS-matalakeräilijän kuljettaja voi valita itselleen sopivimman ajo-otteen säädettävästä ohjauspyörästä tilanteen ja käyttötottumusten mukaisesti.

Ohjauspyörä kääntyy 100 astetta, minkä ansiosta trukki ohjautuu tarkasti ja vaivattomasti myös ahtaissa tiloissa. Ohjauspyörän oikea säätimien sijoittelu varmistaa, että trukkia on helppo ohjata yhdelläkin kädellä.

Kuljettajan ajoasento säilyy oikeana myös peruutettaessa suuren ja hyvin suunnitellun kuljettajantilan ansiosta.

Uuden mallin kaasuvipujen toimintojen ja kuljettajan läsnäolon tunnistavan lattian ansiosta kuljettaja voi kiihdyttää välittömästi. kun astuu trukkiin (lentävä lähtö).

Turbo-toiminto lisää enimmillään 13 kilometriä tunnissa kulkevan trukin kiihtyvyyttä, mikä nopeuttaa työskentelyä. Silti trukkien energiankulutus on valmistajan mukaan selvästi alempi kuin  kilpailijoilla.

Roclan matalakeräilijät on suunniteltu ja myös valmistetaan Roclan tehtaalla Järvenpäässä. Siellä sijaitsee myös yhtiön tuotekehitys, johon yritys on viime vuosina panosti voimakkaasti. Yritys on kehittämässä kokonaan uutta digitaalista automaatioratkaisuympäristöä. Myös IoT ja laajemminkin digitalisaatio tarjoavat uusia työkaluja asiakkaan prosessien parantamiseen.

Vuonna 1942 perustettu Rocla on osa maailmanlaajuista japanilaisen Mitsubishin Logisnext -yhtiötä, joka on nimennyt Roclan konsernissa globaaliksi tuotekehityskeskukseksi. Suomalaisia Roclan varasto- ja vastapainotrukkeja myydään myös Mitsubishi Forklift Trucks ja Cat Lift Trucks -merkeillä.

Uusimmat teknologiauutiset kätevästi uutiskirjeessä – kerran viikossa. (LINKKI)

LUE – UUTTA – LUE – UUTTA – LUE – UUTTA

Uusi ammattilehti huipputekniikan kehittäjille – Lue ilmaiseksi!

https://issuu.com/uusiteknologia.fi/docs/1_2018/