Genelec-kaiuttimista vuoden brändi

Panostukset tutkimukseen ja innovointiin toivat vuoden brändi-palkinnon kaiuttimia Iisalmessa valmistavalle Genelecille. Valinnan taustalla oli tutkimuksen ja innovoinnin lisäksi brändin ainutlaatuisuus ja uudistumisen voima yhdistettynä henkilöstön sitoutuneisuuteen.

Keskuskauppakamarin vuoden brändi -palkinnon saanut Genelec on perustettu jo vuonna 1978 ja yritys on vuosien saatossa kehittynyt audioalan ammattilaisten piirissä alan ykkösnimeksi. Yrityksen aktiivikaiuttimet ovat yleistyneet äänitys- ja radiostudioissa, mutta viime vuosina myös kotien äänentoistossa.

Genelec Oy:n toimitusjohtaja Siamäk Naghian ja markkinointiviestintäpäällikkö Mari Primetta. Kuva: Johanna Kaukovaara.

Kauppakamarin jakaman vuoden brändi-palkinnon kriteereihin kuuluvat laajalti koko brändin tarina, asiakaskokemus, miten brändi näkyy liiketoiminnassa, miten henkilöstö on sitoutunut brändiin, uusiutuminen, digitaalisuus, innovatiivisuus, viestintä ja brändin suojaaminen.

”Genelec kehittää ja valmistaa tuotteitaan Suomessa. Brändin ainutlaatuisuuden ja uudistamisen voimana ovat tutkimus, innovaatio ja IPR sekä henkilöstön sitoutuneisuus”, kehuu Vuoden brändi -raadin puheenjohtaja Marja-Leena Mansala.

”Genelec on pysynyt uskollisena lähtökohdilleen eikä ole lähtenyt rönsyilemään. Lisäksi kestävä kehitys on yhtä tärkeää kuin äänen laatu tai kannattavuus. Genelec on tinkimättömällä toiminnallaan kasvanut kansainvälisesti hyvin tunnetuksi brändiksi”, sanoo Mansala. 

Genelec otti tunnustuksen vastaan ilolla. Yritys haluaa olla yrityksen toimitusjohtaja Siamäk Naghian mukaan lisäksi esimerkkinä muille siitä, että pitkäjänteisellä työllä laadusta tinkimättä voi saavuttaa suuriakin unelmia.

”Olemme erittäin otettuja saamastamme Vuoden brändi -palkinnosta. Tämä tunnustus kuuluu koko Genelec Oy:n henkilöstölle, kumppaneillemme ja asiakkaillemme, joiden kanssa olemme yhdessä luoneet tarinaamme.”, Siamäk Naghian kiittelee

Kuvituskuva: Genelec hyödyntää uusinta it-tekniikkaa kaiutinjärjestelmissään (LINKKI, 2.4.2019 uutinen).